Polityka ochrony prywatności

Spis treści

  1. Postanowienia ogólne
  2. Podstawy przetwarzania, cele i przechowywanie danych osobowych
  3. Udostępnianie danych
  4. Profilowanie
  5. Uprawnienia Użytkownika
  6. Pliki Cookies

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Administratorem danych osobowych użytkowników serwisu internetowego znajdującego się pod domeną https://www.speeder.com.pl jest SPEEDER PRO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Murowanej Goślinie, przy ul. Polnej 29, Murowana Goślina 62-095, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001131570, NIP: 7773434922, REGON: 529880224, reprezentowana przez – Macieja Chmielewskiego Prezesa Zarządu
  2. Serwis wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: rodo@speeder.com.pl.  Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Serwisem. Z Serwisem można się kontaktować również pisemnie, pod jego adresem: ul. Polnej 29, Murowana Goślina 62-095.
  3. Celem Polityki jest określenie działań podejmowanych w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem strony internetowej Administratora oraz powiązanych z nimi usług i narzędzi wykorzystywanych przez jej użytkowników, jak i w ramach działalności zawierania i realizowania umów w kontakcie poza stroną internetową.
  4. W razie konieczności postanowienia niniejszej Polityki mogą ulec zmianie. Zmiana zostanie zakomunikowana użytkownikom poprzez ogłoszenie nowej treści Polityki, a w przypadku bazy osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych drogą e-mailową lub podały dane e-mailowe przy realizacji umów, o zmianie zostaną one powiadomione także drogą e-mail.

§ 2 Podstawy przetwarzania, cele i przechowywanie danych osobowych

  1. Dane osobowe użytkowników są przetwarzane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r. oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18.07.2002 r. Wraz z późniejszymi nowelizacjami powyższych.
  2. Administrator może pobierać następujące dane w następujących celach:
Cel przetwarzania danychPodstawa prawna
przetwarzania
Okres przechowywania danychZakres przetwarzanych danych
Prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług związanych z importem części rowerowych z Azji i Europy, prowadzeniem sprzedaży hurtowej ww. części oraz prowadzeniem autoryzowanego serwisu naprawPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO – tj. uzasadniony interes Administratora oraz konieczność przetwarzania danych osobowych w celu wykonania UmowyDane osobowe Klientów będą przechowywane przez okres prowadzenia współpracy gospodarczej, lub ewentualnie do dnia wygaśnięcia roszczeń wynikających z zawartej UmowyImię i nazwisko, stanowisko służbowe (oraz informacja o firmie, w której osoba jest zatrudniona), korespondencyjny adres służbowy, służbowy adres e-mail oraz służbowy numer telefonu
Obsługa informatycznaPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu obsługi informatycznej.Dane osobowe Klientów będą przechowywane przez okres prowadzenia współpracy gospodarczej lub ewentualnie do dnia wygaśnięcia roszczeń wynikających z zawartej UmowyImię i nazwisko, stanowisko służbowe (oraz informacja o firmie, w której osoba jest zatrudniona), korespondencyjny adres służbowy, służbowy adres e-mail oraz służbowy numer telefonu
Ustalenie i obrona roszczeń własnych
Rachunkowość własna
Przesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości
art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes – dochodzenie roszczeń i obrona praw
Dane są przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów Kodeksu Cywilnego. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez 5 lat liczonych od początku roku kalendarzowego następującego po roku, w którym powstał obowiązek podatkowy. Po upływie wyżej wymienionych okresów dane są usuwane lub poddawane anonimizacjiImię, nazwisko, nazwa firmy, adres zamieszkania, NIP, REGON,  Klientów
Prowadzenie strony internetowej https://www.speeder.com.pl oraz https://www.hurt.speeder.com.pl; statystyka korzystania z poszczególnych funkcjonalności serwisów WWW Administratora oraz ułatwienie korzystania z serwisów, zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego serwisówPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO
 
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest uzasadniony interes prawny Administratora polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług oraz poprawie działalności stron internetowych Administratora
Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora przez czas przechowywania plików cookies na urządzeniu osoby odwiedzającej stronę internetową (osoba odwiedzająca stronę internetową może samodzielnie zmienić ustawienia przechowywania plików cookies).Dane osobowe dotyczące aktywności Klienta na stronach internetowych Administratora,  takie jak: odwiedzane strony i podstrony, ilość spędzanego na każdej z nich czasu, jak również dane dotyczące historii wyszukiwania, adresu IP, lokalizacji, ID urządzenia oraz dane dotyczące przeglądarki oraz systemu operacyjnego.
Prowadzenie strony na Facebook’u /InstagramiePrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. uzasadniony interes prawny Administratora polegający na promocji działalności Administratora oraz podejmowaniu działań marketingowychDane osobowe są przetwarzane przez czas korzystania przez osobę fizyczną ze stron udostępnionych przez Administratora poprzez Facebook, InstagramDane udostępnione na portalach społecznościowych Facebook , które najczęściej obejmują: imię, nazwisko, pseudonim, wizerunek, dane z plików cookies itp.).
Korzystania z usług podmiotów trzecich lub zakup towarów od podmiotów trzecich dla potrzeb prowadzenia bieżącej działalności gospodarczej przez Administratora Danych osobowychPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. odpowiednio uzasadniony interes Administratora Danych osobowych oraz konieczność przetwarzania danych osobowych w celu wykonania umowyDane osobowe Reprezentantów Kontrahentów będą przechowywane przez okres prowadzenia współpracy gospodarczej lub do dnia wygaśnięcia ewentualnych roszczeń wynikających z zawartej UmowyImię i nazwisko, stanowisko służbowe (oraz informacja o firmie, w której osoba jest zatrudniona), korespondencyjny adres służbowy, służbowy adres e-mail oraz służbowy numer telefonu reprezentantów kontrahentów
MonitoringPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
 
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zabezpieczeniu Pracowników oraz mienia Administratora przed niezgodnym z prawem działaniem osób trzecich
Dane pozyskane z monitoringu przechowujemy przez okres 90 dni.W tym celu przetwarzamy dane osobowe obejmujące: wizerunek osób odwiedzających miejsce wykonywania działalności przez Administratora
Prowadzenie działań marketingowych, w tym wysyłka newsletteraPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. a RODO       
                                                 Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby, której dane osobowe dotyczą.
Do czasu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych osobowych sprzed okresu jej wycofania.W tym celu przetwarzamy dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, stanowiska służbowego oraz adresu e-mail
Rozpatrywanie reklamacjiPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. konieczność spełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie związanym z realizacja roszczeń z tytułu rękojmiDane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń wynikających z tytułu rękojmiW tym celu przetwarzamy dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, stanowiska służbowego, numeru telefonu oraz adresu e-mail
Rozpatrywanie gwarancjiPrzesłanka legalizująca: art.. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. konieczność przetwarzania danych osobowych w celu wykonania umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. uzasadniony interes Administratora polegający na rozpatrywaniu roszczeń wynikających z gwarancjiDane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń wynikających z tytułu gwarancjiW tym celu przetwarzamy dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, stanowiska służbowego, numeru telefonu oraz adresu e-mail
Prowadzenie autoryzowanego serwisu rowerowegoPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. konieczność przetwarzania danych w celu wykonania UmowyDane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeńW tym celu przetwarzamy dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, stanowiska służbowego, numeru telefonu oraz adresu e-mail
Prowadzenie formularza kontaktowego w ramach strony internetowejPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. a RODO tj. zgoda osoby, której dane dotycząDane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Późniejsze wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych osobowych.W tym celu przetwarzamy dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, stanowiska służbowego, numeru telefonu oraz adresu e-mail
Prowadzenie platformy internetowej służącej do sprzedaży pod adresem https://hurt.speeder.com.pl/Przesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. konieczność przetwarzania danych osobowych w celu wykonania Umowy, a także art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu platformy służącej do sprzedaży onlineDane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń wynikających z umowyW tym celu przetwarzamy dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, stanowiska służbowego, numeru telefonu oraz adresu e-mail
Pozycjonowanie strony internetowej prowadzonej przez Administratora danych osobowychPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO
 
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest uzasadniony interes prawny Administratora polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług oraz poprawie działalności stron internetowych Administratora
Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora przez czas przechowywania plików cookies na urządzeniu osoby odwiedzającej stronę internetową (osoba odwiedzająca stronę internetową może samodzielnie zmienić ustawienia przechowywania plików cookies).Dane osobowe dotyczące aktywności Klienta na stronach internetowych Administratora,  takie jak: odwiedzane strony i podstrony, ilość spędzanego na każdej z nich czasu, jak również dane dotyczące historii wyszukiwania, adresu IP, lokalizacji, ID urządzenia oraz dane dotyczące przeglądarki oraz systemu operacyjnego.
Przekazywanie danych klientów producentom z poza UE w związku ze zgłoszeniem gwarancyjnymPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotycząDane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Późniejsze wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych osobowych.Administrator przetwarza następujące dane Klientów zawarte w formularzu zgłoszenia: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, ulica, adres domu, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, email, numer telefonu
Księgowość, rachunkowośćPrzesłanka legalizującą jest art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO, czyli konieczność spełnienia przez Administratora obowiązków ciążących na niego na mocy przepisów prawa oraz art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.) lub art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości tj. Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.)Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora przez okres przechowywania dokumentacji księgowej, rachunkowej oraz podatkowej. Wystawione paragony imienne i faktury VAT przechowujemy do dnia wygaśnięcia zobowiązań podatkowych, czyli przez 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione (tj. zgodnie z art. 74 ust. 2 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.).Administrator przetwarza następujące dane Klientów: Imię, nazwisko, adres e-mail,  nazwa firmy, NIP,  telefon, numer rachunku bankowego, adres (ulica, numer domu,
numer lokalu, kod
pocztowy, miejscowość,
kraj),
Tworzenie baz danych KlientówPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO
 
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest uzasadniony interes prawny Administratora polegający na tworzeniu baz danych
Dane osobowe będą przetwarzane przez czas prowadzenia współpracy gospodarczej lub do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeńAdministrator przetwarza następujące dane Klientów : Imię, nazwisko, adres e-mail,  nazwa firmy, NIP,  tel, numer rachunku bankowego, adres (ulica, numer domu,
numer lokalu, kod
pocztowy, miejscowość,
kraj),
Rejestracja konta Klienta w sklepie internetowym prowadzonym pod adresem hurt.speeder.com.plPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli uzasadniony interes Administratora polegający na prawie do zarządzania rejestracją użytkownika w sklepie internetowymDane osobowe osoby zarejestrowanej w sklepie internetowym są przetwarzane przez czas, w którym użytkownik utrzymuje status zarejestrowanego użytkownika sklepu internetowego (to znaczy do momentu wyrejestrowania użytkownika).Adres e-mail, hasło użytkownika, imię, nazwisko, ulica, numer domu lub numer lokalu, kraj, telefon, dane do wysyłki (jeśli są inne niż podany adres). W przypadku gdy zakładającym konto Klienta jest przedsiębiorca konieczne jest podanie następujących danych: firma, NIP, ulica, numer domu lub numer lokalu, kraj, telefon, dane do wysyłki (jeśli są inne niż podany adres), imię i nazwisko przedstawiciela kontrahenta
Zawarcie i wykonanie umowy sprzedaży lub umowy świadczenia usług za pośrednictwem sklepu internetowego hurt.speeder.com.plPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO
Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy sprzedaży lub świadczenia usług. Ponadto Administrator ma prawnie uzasadniony interes do dokonywania niezbędnych weryfikacji, celem wykrywania i zapobiegania nadużyciom podczas dokonywania zakupów przez Klientów.
Dane osobowe są przetwarzane przez czas potrzebny do zarządzania zakupem nabytych produktów lub usług, w tym ewentualnymi zwrotami, skargami czy reklamacjami związanymi z określonym produktem lub usługą. Dane przetwarzane są najpóźniej do dnia wygaśnięcia roszczeń z tytułu zawartej umowy sprzedaży lub świadczenia usług.Adres e-mail, imię, nazwisko, ulica, numer domu lub numer lokalu, kraj, telefon, dane do wysyłki (jeśli są inne niż podany adres), numer rachunku bankowego, kwota transakcji, nazwa banku. W przypadku gdy dokonującym zakupu jest przedsiębiorca przetwarzane są następujące dane: firma, NIP, ulica, numer domu lub numer lokalu, kraj, telefon, dane do wysyłki (jeśli są inne niż podany adres). W przypadku podania imienia i nazwiska osoby składającej zamówienie w imieniu Kontrahenta, również te dane są przetwarzane.
  1. W zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, jej funkcjonalności strona może, podczas korzystania z niej przez Użytkownika, gromadzić inne informacje, w tym między innymi:
    1. adres IP;
    2. informacje o urządzeniu, sprzęcie i oprogramowaniu, takie jak identyfikatory sprzętowe, identyfikatory urządzeń mobilnych (np. Apple Identifier for Advertising [„IDFA”] lub identyfikator reklamowy na urządzeniu z systemem Android [„AAID”]),
    3. rodzaj platformy,
    4. ustawienia i komponenty,
    5. zainstalowane oprogramowanie
    6. dane dotyczące przeglądarki internetowej, w tym rodzaj przeglądarki i preferowany język;
  2. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
     

§ 3 Udostępnianie danych

  1. Administrator zapewnia, że wszelkie zebrane dane osobowe służą do realizacji zobowiązań wobec użytkowników. Informacje te nie będą udostępniane osobom trzecim za wyjątkiem sytuacji, gdy:
    1. uprzednio zostanie wyrażona wyraźna zgoda osób, których one dotyczą, na takie działanie, lub
    2. jeżeli obowiązek przekazania tych danych wynika lub będzie wynikać z obowiązujących przepisów prawa, np. organom ścigania.
  2. Dodatkowo dane osobowe usługobiorców i klientów mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
    • dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym strony internetowej i świadczonych za jego pośrednictwem usług elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, agencje marketingowe, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu, dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi oraz operatorowi dostawy produktu) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
    • dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności,
    • podmiotom będącym producentami części rowerowych sprzedawanych przez Administratora w związku z realizacją roszczeń Klientów związanych z gwarancją i w celu umożliwienia zadośćuczynienia ww. roszczeniom.
  3. Administrator może udostępniać dane zanonimizowane (tj. takie, które nie identyfikują konkretnych Użytkowników) zewnętrznym usługodawcom w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla użytkowników, a w tym zakresie ze względu na siedzibę dostawców oprogramowania dane mogą być przekazywane – z zachowaniem zasad ich ochrony – do państw trzecich, zapewniających jednak standardowy postanowień umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską w zakresie przetwarzania danych osobowych lub mających stosowne uprawnienia do takiego działania na podstawie bilateralnych umów powierzenia przetwarzania danych między Unią Europejską a danym państwem trzecim, przy tym nie będącym członkiem Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Tymi podmiotami w przypadku Administratora są:
    • Google LLC. (siedziba: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) dla narzędzi Google Analytics służącego do analizy statystyk serwisów WWW, Google Tag manager: służącego do zarządzania skryptami poprzez łatwe dodawanie fragmentów kodu do witryny lub aplikacji oraz śledzenia działań wykonywanych przez użytkowników w witrynie WWW, Google Ads służącego do wyświetlania linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, Google Workspace pozwalającego na kompleksową edycję strony i koordynację pracy osób pracujących przy niej (w tym Google Drive, Gmail, Google Sheets, Google Forms, Google Looker studio);
    • Meta Platforms, Inc. (siedziba: 1601 Willow Road Menlo Park, CA 94025, USA) dla Facebook pixel służącego do śledzenia konwersji z reklam portalu Facebook, optymalizowania ich na podstawie zebranych danych i statystyk oraz budowania listy odbiorców ukierunkowanej na przyszłe reklamy.
  4. Administrator może przekazywać dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy, w szczególności w przypadku korzystania z dostawców narzędzi informatycznych mających siedzibę poza Unią Europejską.
  5. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
  6. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
  7. Strona Administratora może korzystać z funkcjonalności Google Analytics, usługi analizy oglądalności stron internetowych udostępnianej przez Google, LLC. („Google”). Google Analytics wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc operatorom strony internetowej w analizie sposobu, w jaki odwiedzający korzystają z witryny. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania z witryny przez odwiedzających są z reguły przekazywane spółce Google i przechowywane przez nią na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z obecnymi standardami informatycznymi adresy IP użytkowników odwiedzających stronę Administratora są skracane. Tylko w wyjątkowych przypadkach kompletny adres IP jest przesyłany na serwer Google w Stanach Zjednoczonych i tam skracany. Na zlecenie Administratora Google będzie korzystał z tych informacji w celu oceny strony internetowej dla jej użytkowników, sporządzania raportów dotyczących ruchu na stronach oraz świadczenia innych usług związanych z ruchem na stronach internetowych i korzystaniem z Internetu dla operatorów stron internetowych. Google przy tym nie będzie łączył adresu IP przekazanego w ramach Google Analytics z żadnymi innymi danymi będącymi w jego posiadaniu. Więcej informacji o tym, w jaki sposób Google Analytics gromadzi i wykorzystuje dane, można znaleźć na oficjalnej stronie Google pod adresem: www.google.com/policies/privacy/partners. Ponadto każdy Użytkownik może zapobiec gromadzeniu i przetwarzaniu przez Google danych dotyczących jego korzystania z witryny internetowej, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki pod następującym linkiem: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
  8. Administrator udostępniając dane podmiotom trzecim, dokłada wszelkich starań by odbywało się to jedynie do podmiotów spełniających kryteria i wymagania wskazane w ramach art. 46 lub 49 RODO. W stosownych przypadkach Administrator opierać się będzie na standardowych klauzulach umownych UE oraz innych zabezpieczeniach w celu umożliwienia transferów poza EOG. Zgodnie z decyzją Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 16 lipca 2020 roku,  Administrator nadal ocenia system prawny krajów, do których przekazywane są dane, oraz, w miarę konieczności, aktualizuje środki mające na celu zapewnienie odpowiednich poziomów ochrony.
  9. W zakresie danych przekazywanych do Stanów Zjednoczonych, Administrator udostępniając dane podmiotom trzecim, dokłada wszelkich starań by odbywało się to, zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 roku, jedynie do podmiotów i organizacji w USA, które zapewniają zgodność z nowymi „Ramami ochrony danych UE – USA” (EU-US Data Privacy Framework). Lista tych organizacji została opublikowana przez Departament Handlu USA. Przekazywanie danych osobowych z EOG do organizacji, które przystąpiły do programu „Ram ochrony danych UE – USA” i znajdują się na tej liście, jest możliwe bez konieczności uzyskiwania dodatkowych zezwoleń, czy zastosowania takich instrumentów prawnych jak standardowe klauzule umowne, bądź wiążące reguły korporacyjne. W przypadku jednak, gdy dany importer danych w USA nie przystąpił do programu „Ram ochrony danych UE-USA”, przekazywanie do niego danych osobowych jest możliwe i będzie odbywało się po spełnieniu warunków określonych w art. 46 lub 49 RODO. W takich przypadkach Administrator opierać się będzie na standardowych klauzulach umownych UE oraz innych zabezpieczeniach w celu umożliwienia transferów poza EOG.

§ 4 Profilowanie

  1. Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze, Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego profilowania.
  2. Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia umowy z Administratorem czy też możliwości korzystania z Usług Elektronicznych w Serwisie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania w Serwisie Internetowym może być np. przypomnienie o niedokończonych działaniach w Serwisie, przesłanie propozycji Produktu, które może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty Administratora. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać np. z otrzymanej w ten sposób oferty Administratora.
  3. Profilowanie w Serwisie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej osoby na stronie Serwisu Internetowego, np. poprzez analizę dotychczasowej historii działań podejmowanych w Serwisie Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. ofertę.
  4. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

§ 5 Uprawnienia Użytkownika

  1. Użytkownik, którego dane osobowe są przetwarzane ma prawo do:
    1. dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
    2. cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    3. wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
    4. sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    5. sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego (w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, nie na podstawie zgody podmiotu danych), osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
  2. Realizacja powyższych praw odbywa się na podstawie żądania użytkownika przesłanego na adres poczty elektronicznej: rodo@speed.com.pl Żądanie takie powinno zawierać imię i nazwisko użytkownika.
  3. Użytkownik zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego w serwisie dane są poprawne.

§ 6 Pliki Cookies

  1. Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniach końcowych użytkowników (zazwyczaj na twardym dysku komputera lub w urządzeniu mobilnym) służące do zapisywania przez przeglądarkę użytkownika określonych ustawień i danych w celu korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, zapewniając komfort podczas jej użytkowania. Przechowywanie plików „cookies” umożliwia zatem odpowiednie przygotowanie strony internetowej i oferty pod kątem preferencji użytkownika – serwer rozpoznaje go i pamięta m. in. preferencje takie jak: odwiedziny, kliknięcia, poprzednie działania.
  2.  „Cookies” zawierają w szczególności nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową.
  3. Pliki „cookies” używane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
    2. tworzenia anonimowych statystyk, które poprzez pomoc w ustaleniu w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych umożliwiają ulepszanie ich struktur i zawartości,
    3. dostarczania użytkownikom witryny treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.
  4. Pliki „cookies” nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana jego tożsamość.
  5. Zasadniczy podział plików „cookies” stanowi ich rozróżnienie na:
    1. Pliki „cookies” o charakterze niezbędnym – są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej lub funkcjonalności z których użytkownik chce skorzystać, gdyż bez nich nie moglibyśmy świadczyć wielu usług, które oferujemy. Niektóre z nich zapewniają także bezpieczeństwo usług świadczonych przez nas drogą elektroniczną.
    2. Pliki „cookies” o charakterze funkcjonalnym – są ważne dla działania strony internetowej ze względu na fakt, że:
      • służą wzbogaceniu funkcjonalności stron internetowych; bez nich strona internetowa będzie działała poprawnie, jednak nie będzie dostosowana do preferencji użytkownika,
      • służą zapewnieniu wysokiego poziomu funkcjonalności stron internetowych; bez nich może obniżyć się poziom funkcjonalności strony internetowej, ale ich brak nie powinien uniemożliwić zupełnego korzystania z niej,
      • służą większości funkcjonalności stron internetowych; ich zablokowanie spowoduje, że wybrane funkcje nie będą działać prawidłowo.
    3. Pliki „cookies” o charakterze biznesowym – umożliwiają realizację modelu biznesowego w oparciu, o który udostępniona jest strona internetowa; ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi ze względu na brak możliwości realizacji przez właściciela strony internetowej przychodów subsydiujących jej działanie. Do tej kategorii należą np. „cookies” reklamowe.
    4. Pliki „cookies” służące konfiguracji stron internetowych – umożliwiają ustawienia funkcji i usług na stronach internetowych.
    5. Pliki „cookies” służące bezpieczeństwu i niezawodności stron internetowych – umożliwiają weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności stron internetowych.
    6. Pliki „cookies” służące uwierzytelnianiu – umożliwiają informowanie, gdy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu strona internetowa może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje.
    7. Pliki „cookies” badające stan sesji – umożliwiają zapisywanie informacji o tym, jak użytkownicy korzystają ze strony internetowej. Mogą one dotyczyć najczęściej odwiedzanych stron lub ewentualnych komunikatów o błędach wyświetlanych na niektórych stronach. Pliki „cookies” służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron.
    8. Pliki „cookies” badające procesy zachodzące na stronie – umożliwiają sprawne działanie strony internetowej oraz dostępnych na niej funkcji.
    9. Pliki „cookies” obsługujące reklamy – umożliwiają wyświetlanie reklam, które są bardziej interesujące dla użytkowników, a jednocześnie bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców; pliki „cookie” mogą być też używane do personalizowania reklamy, a także do wyświetlania reklam poza stronami internetowymi.
    10. Pliki „cookies” uzyskujące dostęp do lokalizacji – umożliwiają dostosowanie wyświetlanych informacji do lokalizacji użytkownika.
    11. Pliki „cookies” prowadzące analizy, badania czy audyt oglądalności – umożliwiają właścicielowi stron internetowych lepiej zrozumieć preferencje ich użytkowników i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. Zazwyczaj właściciel strony internetowej lub firma badawcza zbiera anonimowo informacje i przetwarza dane na temat trendów, bez identyfikowania danych osobowych poszczególnych użytkowników.
    12. Pliki „cookies” nieszkodliwe – obejmuje cookies niezbędne do poprawnego działania strony internetowej oraz potrzebne do umożliwienia działania funkcjonalności strony internetowej, jednak ich działanie nie ma nic wspólnego ze śledzeniem użytkownika
    13. Pliki „cookies” badające – wykorzystywane do śledzenia użytkowników, jednak nie obejmują informacji pozwalających (bez innych danych) zidentyfikować konkretnego użytkownika.
  6. Stosowanie plików „cookies” w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika nie oznacza co do zasady gromadzenia żadnych informacji pozwalających na identyfikację użytkownika, chociaż informacje te mogą mieć niekiedy charakter danych osobowych to jest danych umożliwiających przypisanie pewnych zachowań konkretnemu użytkownikowi.  Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
  7. Pliki cookies wykorzystywane przez niniejszą stronę nie są szkodliwe ani dla użytkownika ani dla urządzenia końcowego przez niego wykorzystywanego, dlatego w celu prawidłowego funkcjonowania serwisu zalecane jest niewyłączanie ich obsługi w przeglądarkach. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików „cookies” i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik w każdej chwili może zmienić sposób korzystania z plików „cookies” przez przeglądarkę. W tym celu należy zmienić ustawienia przeglądarki. Sposób dokonania zmiany ustawień różni się w zależności od używanego oprogramowania (przeglądarki internetowej). Odpowiednie wskazówki znajdziesz na podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz.
  8. Pliki „cookies” używane są także do ułatwienia logowania się do konta użytkownika, w tym za pośrednictwem mediów społecznościowych, oraz umożliwiania przechodzenia między podstronami na stronach internetowych bez konieczności ponownego logowania się na każdej podstronie. Równocześnie pliki „cookies” wykorzystywane są do zabezpieczenia stron internetowych, np. uniemożliwienia dostępu osobom nieuprawnionym.
  9. W ramach technologii cookies Administrator może stosować piksele śledzące lub czyste pliki GIF w celu gromadzenia informacji na temat sposobu korzystania z jego usług przez użytkownika oraz jego reakcji na wiadomości marketingowe przesyłane pocztą elektroniczną. Piksel to kod oprogramowania, pozwalający na osadzenie na stronie obiektu, zazwyczaj obrazka wielkości piksela, który daje możliwość śledzenia zachowania użytkowników na stronach internetowych, na których go rozmieszczono. Po wyrażeniu odpowiedniej zgody przeglądarka automatycznie nawiązuje bezpośrednie połączenie z serwerem przechowującym piksela, dlatego przetwarzanie danych gromadzonych przez piksel odbywa się w ramach polityki ochrony danych partnera, który ww. serwerem administruje.
  10. Administrator może stosować internetowe pliki dziennika (które zawierają dane techniczne, takie jak adres IP użytkownika) w celu monitorowania ruchu w obrębie jego usług, rozwiązywania problemów technicznych, wykrywania oszustw i przeciwdziałania im oraz egzekwowania postanowień Umowy użytkownika.
  11. Administrator nie stosuje żadnych technologii śledzenia między witrynami, a zebrane dane osobowe dotyczące każdego użytkownika nie są przez niego sprzedawane ani udostępniane w celach reklamy opartej na zbieraniu zachowań wielokontekstowych z różnych witryn internetowych.
  12. Administrator informuje, że strona nie reaguje na sygnały typu DNT (ang. Do Not Track), natomiast użytkownik może wyłączyć określone formy śledzenia w sieci, w tym niektóre dane analityczne i spersonalizowane reklamy, poprzez zmianę ustawień plików cookie w swojej przeglądarce lub za pomocą naszych narzędzi do wyrażania zgody na stosowanie plików cookie (jeżeli dotyczy).
  13. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
    1. Google Chrome
    2. Mozilla Firefox
    3. Microsoft Edge
    4. Opera
    5. Safari macOS
    6. Safari iOS/iPad OS
  14. Szczegółowe informacje o zarządzaniu plikami cookies na telefonie komórkowym lub innym urządzeniu mobilnym powinny znajdować się w instrukcji obsługi danego urządzenia mobilnego.
  15. Niniejsza polityka została przygotowana w dniu 14 stycznia 2025 r.